Протокол безпеки
Протокол безпеки
в Ганнівському ліцеї в умовах воєнного часу
та у разі виникнення надзвичайної ситуації
1. Загальні положення
Порядок організації освітнього процесу в Ганнівському ліцеї в умовах воєнного
часу здійснюється відповідно до нормативно-правового забезпечення:
Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту»,
«Про внесення змін до деяких законів України в сфері освіти щодо
врегулювання окремих питань освітньої діяльності в умовах воєнного
стану» (№7325 від 28.04.2022), «Про забезпечення функціонування
української мови як державної» та інших; Указу Президента України від
16 березня 2022 року № 143 «Про загальнонаціональну хвилину мовчання
за загиблими внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти
України»; постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2022 року
№711 «Про початок навчального року під час дії правового режиму
воєнного стану в Україні»;
Указу Президента України від 16 березня 2022 року № 143 «Про
загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної
агресії Російської Федерації проти України»; постанови Кабінету
Міністрів України від 24 червня 2022 року №711 «Про початок
навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні»;
Наказу Міністерства освіти і науки України: від 28.03.2022 № 274 «Про
деякі питання здобуття загальної середньої освіти та освітнього процесу в
умовах воєнного стану»;
Інструктивно-методичних рекомендацій щодо організації освітнього
процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної
середньої освіти у 2023/2024 навчальному році.
2. Організація освітнього процесу
2.1. Освітній процес організовується в безпечному освітньому середовищі
після огляду території, приміщення та укриття комісією ДСНС.
2.2. Укриття, в яких організовується навчання, мають відповідати
рекомендаціям щодо організації укриття в об’єктах фонду захисних
споруд цивільного захисту персоналу та дітей (учнів, студентів) закладів
освіти, розробленими ДСНС.
2.3. Залежно від потреб, безпекової ситуації й наявних умов у закладі
(міскість укриття) організація освітнього процесу може здійснюватись
за очною, змішаною формами з використанням елементів дистанційного
навчання. Рішення про форму навчання здобувачів освіти приймає
педагогічна рада закладу за участю батьків.
2.4. У разі включення сигналу «Повітряна тривога» навчальні заняття в
офлайн або онлайн-режимах припиняються. Учасники освітнього процесу
переміщаються у безпечне місце, заняття відновлюються через 15 хв
після закінчення повітряної тривоги.
3. Порядок дій працівників Ганнівського ліцею під час сигналу «Повітряна
тривога»
3.1. Алгоритм дій чергового адміністратора (додаток 1).
3.2. Алгоритм дій чергового вчителя (додаток 2).
3.3. Алгоритм дій класного керівника, вчителя (додаток 3).
3.4. Алгоритм дій відповідального за укриття (додаток 4).
3.5. Алгоритм дій прибиральника службових приміщень
(додаток 5).
3.6. Алгоритм дій водія шкільного автобуса та відповідального (вихователя)
для супроводу дітей під час перевезення шкільним автобусом (додаток 6).
3.7. Алгоритм дій машиніста (кочегара) котельні (додаток 7).
3.8. Пам’ятка для батьків (додаток 8).
3.9. Пам’ятка для учнів (додаток 9).
4. Контроль за дотриманням Порядку
4.1. Щоденний контроль здійснюють:
директор – загальний контроль та координація дій;
сестра медична – збір інформації про стан здоров’я персоналу та
здобувачів освіти, підготовка дезінфікуючих засобів, організація
харчування, питний режим в приміщеннях закладу, укритті; збір
інформації щодо відсутності на уроках здобувачів освіти;
заступник директора з навчально – виховної роботи – дотримання правил
техніки безпеки та охорони праці, оперативне інформування;
завідуюча господарством – доступ в приміщення закладу сторонніх осіб,
дотримання режиму дезінфекції, наявність ЗІЗ та засобів дезінфекції,
дотримання санітарних вимог до укриття;
класні керівники – стан здоров’я здобувачів освіти, інформування батьків
, дотримання правил безпеки життєдіяльності здобувачами освіти;
черговий учитель, черговий технічний персонал – доступ в приміщення
ліцею сторонніх осіб, безпека під час евакуації.
Додаток 1
Алгоритм дій чергового адміністратора
Час Дія
До початку навчальних занять:
досконало знати кабінети, закріплені за класом;
досконало знати план евакуації та напрямок руху кожного
класу, місце в захисній споруді для кожного класу,
працівника.
07.45-07.50 за потреби провести оперативну нараду з присутніми
працівниками. У разі необхідності провести заміну чергових
працівників.
07.55 -14.30 виконання функціональних обов’язків
У разі сигналу «Повітряна тривога»:
координує (організовує та контролює) хід евакуації до
укриття;
перевіряє приміщення закладу;
після евакуації учнів і працівників проходить в укриття.
Після завершення повітряної тривоги:
повідомляє учнів і працівників про це;
організовує та контролює перехід до навчальних кабінетів;
продовжує виконання функціональних обов’язків.
Додаток 2
Алгоритм дій чергового вчителя
Час Дія
До початку навчальних занять:
вміти виконувати заходи з інструкції з безпеки
життєдіяльності щодо дій учасників освітнього процесу під
час сигналу «повітряна тривога» та надзвичайної ситуації
через воєнні дії;
досконало знати план евакуації та напрямок руху кожного
класу, місце в захисній споруді для кожного класу,
працівника.
07.45-07.50 за потреби взяти участь в оперативній нараді;
знаходитись на визначеній території чергування, згідно
Графіку чергування вчителів.
08.00-14.15 заняття згідно розкладу уроків
Перерви знаходитись на визначеній території чергування, згідно
Графіку чергування вчителів;
контроль за доступом в приміщення ліцею сторонніх осіб;
контроль за дотриманням правил безпеки життєдіяльності
здобувачами освіти.
У разі сигналу «Повітряна тривога»:
після сигналу оповіщення негайно оповістити учнів , що
знаходяться на території чергування, про загрозу або
виникнення надзвичайної ситуації;
нагадати дітям про головну мету та правила евакуації: не
говорити, не бігти, не штовхатися, не повертатися;
учнів потрібно швидко підвести до класу для подальшої
евакуації під наглядом класного керівника чи вчителя;
учні або цілі класи, які перебували на подвір’ї школи, під час
сигналу тривоги повинні рухатися під наглядом чергового
вчителя до укриття;
після супроводу дітей до укриття приступити до виконання
обов’язків класного керівника.
Після завершення повітряної тривоги:
організувати повернення учасників освітнього процесу до
запланованих заходів, попередити батьків про повернення.
Після завершення уроків:
організувати вихід учнів із закладу.
Додаток 3
Алгоритм дій класного керівника, вчителя
Час Дія
До початку навчальних занять:
вміти виконувати заходи з інструкції з безпеки життєдіяльності
щодо дій учасників освітнього процесу під час сигналу
«повітряна тривога» та надзвичайної ситуації через воєнні дії;.
досконало знати план евакуації та напрямок руху кожного класу,
визначене місце в захисній споруді для свого класу;
володіти інформацією про кількість наявних учнів класу.
за потреби:
1. провести з учнями тренування щодо шикування біля виходу з
класу, самоорганізації, якщо дитина залишилася поза класною
кімнатою;
2. показати учням своє місце в захисній споруді, яке самостійно
не змінюється.
07.50-07.55 зустрічати учнів біля кабінету
07.55-07.59 проаналізувати стан присутності учнів на уроці
08.00-14.15 заняття згідно розкладу уроків
У разі сигналу «Повітряна тривога»:
взяти з собою класний журнал, свої особисті речі, очолити групу
дітей;
учнів потрібно швидко вивести з класу двома організованими
колонами і визначеним маршрутом рушити разом з ними в
захисну споруду;
сповістити батьків про переміщення дітей до укриття;
в самому укритті проконтролювати, щоб учні швидко та
обережно зайняли свої місця. Після того, як усі учні займуть свої
місця, перевірити наявність учнів згідно списку у класному
журналі;
у разі відсутності учня в укритті повідомити відповідального за
укриття та евакуацію;
під час перебування в укритті заспокоювати дітей та всіх, хто
перебуває у споруді.
Після завершення повітряної тривоги:
організувати повернення учасників освітнього процесу до
запланованих заходів, попередити батьків про повернення.
Після завершення уроків:
організувати вихід учнів із закладу.
Додаток 4
Алгоритм дій відповідального за укриття
Час Дія
До початку навчальних занять:
вміти виконувати заходи з інструкції з безпеки
життєдіяльності щодо дій учасників освітнього процесу під
час сигналу «повітряна тривога» та надзвичайної ситуації
через воєнні дії;.
досконало знати план евакуації та напрямок руху кожного
класу, визначене місце в захисній споруді для кожного класу,
працівника;
забезпечувати безперешкодний доступ до укриття
цілодобово.
07.35-07.45 обійти укриття;
перевірити стан електрогосподарства, наявність засобів
пожежогасіння, дезінфікуючих засобів, води, продуктів
харчування, вентиляції
08.00-16.30 виконання функціональних обов’язків
У разі сигналу «Повітряна тривога»:
координує (організовує та контролює) хід евакуації до
укриття, розміщення учасників освітнього процесу в укритті
відповідно до зонування.
Після завершення повітряної тривоги:
контролює вихід учнів і працівників учасників освітнього
процесу з укриття;
продовжує виконання функціональних обов’язків.
Додаток 5
Алгоритм дій прибиральника службових приміщень
Час Дія
До початку навчальних занять:
вміти виконувати заходи з інструкції з безпеки
життєдіяльності щодо дій учасників освітнього процесу під
час сигналу «повітряна тривога» та надзвичайної ситуації
через воєнні дії;.
досконало знати план евакуації та напрямок руху кожного
класу, визначене місце в захисній споруді.
07.00-16.30 виконання функціональних обов’язків;
черговий прибиральник постійно знаходиться на вахті біля
головного входу в приміщення закладу:
не допускає сторонніх до закладу;
приймає повідомлення від відвідувачів;
пропускає відвідвачів лише з дозволу адміністрації чи
чергового вчителя;
відкриває-закриває укриття.
У разі сигналу «Повітряна тривога»:
припинити виконання функціональних обов’язків;
вимкнути електроприлади (при необхідності), сховати інвента;
рухатись до укриття;
зайняти визначене місце у захисній споруді.
Після завершення повітряної тривоги:
вийти з укриття;
продовжити виконання функціональних обов’язків.
Додаток 6
Алгоритм дій водія шкільного автобуса та відповідального (вихователя)
для супроводу дітей під час перевезення шкільним автобусом
Час Дія
До початку навчальних занять
Відповідальний (вихователь) слідкує за картою повітряних тривог
У разі сигналу «Повітряна тривога»:
Водій шкільного автобуса зобов’язаний зупинити транспортний
засіб у безпечному місці. (на узбіччі дороги)
Відповідальний (вихователь):
попереджає керівника закладу освіти про вимушену зупинку;
інформує учнів про отриманий сигнал;
організовано виводить учнів з транспортного засобу, у разі
присутності в автобусі дітей з особливими освітніми
потребами супроводжує їх до укриття;
якщо захисної споруди поблизу немає, необхідно сховатися за
бетонними плитами, бордюром, лягти у заглибленнях землі,
згрупуватися та закрити голову руками.
Після завершення повітряної тривоги:
Відповідальний (вихователь):
організовано заводить учнів у шкільний автобус, перевіряє їх
за списком;
повідомляє керівника закладу освіти про повернення на
маршрут руху;
проводить заходи щодо оптимально-адекватного
психологічного стану дітей.
Водій шкільного автобуса продовжує рух автобуса згідно
маршруту.
Додаток 7
Алгоритм дій машиніста (кочегара) котельні
Час Дія
До початку навчальних занять
вміти виконувати заходи з інструкції з безпеки
життєдіяльності щодо дій учасників освітнього процесу під
час сигналу «повітряна тривога» та надзвичайної ситуації
через воєнні дії;.
досконало знати план евакуації та напрямок руху кожного
класу, визначене місце в захисній споруді.
08.00-16.30 Виконання функціональних обов’язків.
У разі сигналу «Повітряна тривога»:
здійснити заходи щодо зупинки котла;
припинити виконання функціональних обов’язків. Вимкнути
електроприлади (при необхідності), сховати інвентар;
рухатись до укриття, зайняти визначене місце в захисній
споруді.
Після завершення повітряної тривоги:
вийти з укриття.
продовжити виконання функціональних обов’язків.
Додаток 8
Пам’ятка для батьків
1. Нести відповідальність за переміщення дитини до закладу освіти та із
закладу освіти.
2. Ознайомити дитину з маршрутом руху і можливим місцем укриття під
час шляху до дому.
3. Повідомити класного керівника у письмовій формі, чи передбачається,
що дитину будуть забирати батьки/піклувальники після занять, чи
дитина буде діставатися додому самостійно.
4. Попередити дитину про безумовне виконання та дотримання всіх
вказівок педагогів.
5. Забезпечити дитину «тривожним рюкзаком» (поживні батончики, снеки
довготривалого зберігання, пляшка питної води, записка (в кишені або
нашивку на одязі) з інформацією (ПІП, домашня адреса, вік, ПІП
батьків, контактні телефони)).
6. Бути на постійному зв’язку з класним керівником під час освітнього
процесу.
Додаток 9
Пам’ятка для учнів
1. Слухай вчителя, виконуй його накази.
2. Під час евакуації з приміщення закладу дотримуйся правил:
3. В укритті сідай на закріплене за тобою місце.
4. В укритті будь дисциплінованим, не заважай іншим.
5. Пам’ятай: з тобою твої вчителі, які завжди тобі допоможуть і
потурбуються про тебе.